≡ Menu

Syria Dizaman Pemerintahan Syiah Nusairi

Pemerintahan SyiahSURIA/SYRIA DIZAMAN PEMERINTAHAN SYIAH NUSAIRI

SYRIA diperintah golongan minoriti syiah, bermula zaman asad dengan menjadi perdana menteri dan menteri pertahanan pada tahun 1970, hanya setelah dua bulan, dia mengangkat nama menjadi presiden pada tahun 1971. ini lah bermulanya pemerintahan alawi dalam sejarah suria/syria. kerajaan ini zalim menangkap rakyat, membunuh rakyatnya. setelah kematian asad, anaknya mengambil alih pemerintahan, anaknya bernama Bashar asad, yang memerintah saat ini.

Bermulanya revolusi rakyat syria adalah dengan penangkapan beberapa orang pelajar yang berumur 13 tahun pada tarikh 6 mac 2011. mereka ditangkap kerana menulis di dinding sekolah dengan perkataan ” kebebasan “.

maka selepas itu, berita ini sampai ke pihak pemerintahan syria, dan kanak-kanak yang tidak mengenal arti hidup secara keseluruhan ini, ditangkap dan diseksa dengan penyiksaan yang bersangatan. kuku mereka di umpil dan dicabut dari jari-jari mereka. salah seorang diantara mereka mati, saat di azab. kanak-kanak ini adalah kanak-kanak tidak berdosa.

pada 15 mac 2011, di dar’a tiada lagi ketakutan buat rakyat.. mereka bangkit dengan himpunan aman menyatakan ketidak puasan atas apa yang dilakukan oleh tentera asad terhadap kanak-kanak tadi.

bermula lah, darah menumpahi bumi Dar’a, demi bumi syria. bermulanya pembunuhan oleh tentera asad terhadap rakyatnya, atas sebab protes tadi.

Kebangkitan rakyat terus berterusan, inginkan keamanan.. rakyat yang bangkit diseksa, dirogol dan dibunuh, oleh puak kuffar asad yang tidak mengaku Allah Rab sekalian alam, bahkan mereka bertuhankan manusia bernama asad.

Asad, tenteranya, dan sekutunya terus menerus cuba mempertahankan kerajaan kuffar mereka. syiah dari golongan sesat ingin kerajaan asad kekal.. zionis israel, iran, Hizb bullah lubnan, iraq (kerajaan syiah), ingin kerajaan dari cabang syiah tidak bertuhankan Allah ini kekal di syria, demi kuasa politik masing-masing.

amerika dan eropah meredhai mereka, kerana khuatir, sekiranya islam sunni menguasai bumi syam, zionis dan sekutunya akan tergugat.

MAKA KALIMAH ” LAN NARQA’ ILA ALLAH ” KEDENGARAN DIMANA-MANA MENENTANG KERAJAAN ASAD YANG MEMERINTAHKAN RAKYATNYA BERTUHANKAN ASAD.. RAKYAT MENYERU ” LAN NARQA’ ILA ALLAH (KAMI TIDAK RUKUK/TUNDUK KECUALI KEPADA ALLAH), ” WA LAN NASJUD ILA ALLAH ” (DAN KAMI TIDAK SUJUD KECUALI KEPADA ALLAH). INI MEMBUATKAN ASAD LEBIH MARAH

Maka, Bashar asad mengutus kereta kebal dan senjata membunuh rakyatnya, kerana kalimah yang berbunyi ” LAN NARQA’ ILA ALLAH” SERTA KALIMAH ” WA LAN NASJUD ILA ALLAH “. Rakyat dibunuh dengan kejam.

jobs from - my.neuvoo.com   bunting-murah
{ 0 comments… add one }

Leave a Comment